Flamme Rouge társasjáték

A Flamme Rouge egy izgalmas, egyszerű szabályrendszerű, családi társasjáték, amelyben minden játékos 2 versenyzőjét próbálja célba juttatni a “Nagy Futamon”. A biciklisták különböző intenzitással haladnak a versenyen, a sprinterek általában lassabb haladásra képesek, azonban hirtelen kitöréseikkel könnyedén megfordíthatják a verseny állását. Az őket támogató “Rouleur” a stabil középerős haladás mestere.

flamme rouge 4
Az első kanyar előtt

 

Minden játékos versenyzőihez kap egy-egy kártyapaklit, ami meghatározza majd, hogy az adott körben hány mezőt haladnak a kerékpárosok. Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy 4 lapot húzunk, abból 1-et kijátszunk, a maradékot pedig visszatesszük a pakli aljára. Amit kijátszottunk, az kikerül a játékból, többet nem használhatjuk fel. Míg a Rouleur-ek 3-7 mezőnyit léphetnek, addig a Sprinteur-ek 2-3-4-5 vagy 9 mezőt.

A játékosok egyszerre választják ki a haladást meghatározó lapjaikat, azonban egyelőre csak képpel lefelé, és amíg az egyik versenyzőjük energiakártyáját nem játszották ki, addig nem nézhetik meg a másik bábu mozgásának lehetőségeit (az első játék alkalmával nem tulajdonítottam ennek túl nagy jelentőséget, azonban többen is úgy jártunk, hogy a sprinter 9-es kártyájával csak 6 vagy 7 mezőt tudtunk lépni). Ugyanis könnyen pórul járhatunk, ha feltorlódik előttünk a mezőny. Egy-egy mezőn csak 2 bicikli állhat egyszerre, így ha olyan helyre érkeznénk, aminek mindkét sávja foglalt, akkor kénytelenek vagyunk egy mezővel hátrébb sorolódni (és bizony előfordul, hogy már az is megtelt…). Így alakulhatott ki az utolsó szakasz előtt ez a gyönyörű felállás:

flamme rouge babuk
Kiugrásra készen

 

Természetesen a haladást segítő tényező is akad, mégpedig a szélárnyék. Kockázatos ugyan szélárnyékra játszani, mert könnyen pórul lehet járni, de hatalmas segítség tud lenni a lemaradt versenyzőknek. Ugyanis, ha a kör végén olyan bolyhoz tartozunk, akik pontosan 1 mezővel maradtak le az előttük haladótól, akkor előrébb sorolódunk. Miután minden kerékpáros lelépte a magáét és kihasználták a szélárnyékot, kiosztjuk a fáradtságkártyákat. Fáradtságkártyát minden versenyző kap, aki előtt üres mező van. (Tehát az éppen vezetők, illetve akik nem tudták kihasználni a szélárnyékot és leszakadtak a többiektől) A fáradtságkártyát ugyanúgy fogjuk majd felhasználni, mint az energiakártyákat, tehát bekerülnek a paklinkba. Hátrányuk, hogy mindegyik 2-es értékű. Mondanom sem kell, hogy a játék vége felé, amikor fogynak a lehetőségeink, mennyire idegesítő tud lenni, hogy a 4 felhúzott lapból 3 bizony fáradtságkártya.

flamme rouge tábla
Flamme Rouge tábla

 

Az első játékot követően már látni, hogy roppant élvezetes “szimulátorról” van szó, és alig várom, hogy a következő partiban kipróbálhassam az új taktikámat (minden versenyzőt arra használok, amire való. A rouleurrel szélárnyékot biztosítani a sprinternek, aki így jobban tud majd tartalékolni a verseny végére, illetve tényleg csak akkor robbantani, amikor biztosan van elegendő hely előtte). A dobozban 6 féle versenypálya összeállítására kapunk mintát, a képen látható az első játékra javasolt. A további pályákon már megjelenik az emelkedő (ahol maximum csak 5-ös kártyát játszhatunk ki, és nincs szélárnyék – se kihasználni, se biztosítani nem tudjuk a többi versenyzőnek), illetve a lejtő (ahol a legkisebb energiakártyáink is 5-ös értékűnek számítanak).

És ne menjünk el szó nélkül amellett, hogy a Flamme Rouge társasjáték rendkívül hangulatos, igényes és szép. Minket a játékszabállyal vettek meg végérvényesen:

flamme rouge jatekszabaly
Flamme Rouge játékszabály

 

Itt tudod megnézni a játék adatlapját

Ha tetszett:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..